Blog - del 2: Det konkrete forløb og mine praktiske it-baserede produkter

Hvordan kan jeg så sammensætte er forløb, der i højere grad tilgodeser ordblinde og læsesvage elever? Hvis jeg vil sammensætte et forløb, der kan rumme de multimodale løsninger, kræver det en teknologisk løsning, der kan sammenfatte en bred vifte af digitale teknologier.
Mit it-baserede produkt består derfor af en undervisningsblog, der skal fungere som opsamling for de forskellige virtuelle ”klasserum” jeg skaber i løbet af det samlede forløb (Padlet, Youtube, Snapchat og googledrive).

Jeg er administrator for bloggen og uploader i samarbejde med eleverne referater af hver lektion. Dvs. i starten af hver lektion udpeges to elever, som skal tage referat (billeder, tekst, film, modeller etc.) og sammen med mig som konsulent uploader vi referatet efter endt undervisning. Således har eleverne noter samlet ét sted og kan tage bloggen frem, når de skal læse op på forløbet inden eksamen.


Eftersom det er et medieforløb, der også omhandler mediehistorie, kommer undervisningen og elevernes læringsproces til at afspejle det vidensamfund og den Web 2.0-kontekst eleverne befinder sig i.

Få et overblik over mit undervisningsforløb: Medieforløb – mellem fakta og fiktion i denne Padlet:


Se undervisningsbloggen her:


Som vist i e-differentieringsmatrixen er de forskellige opgaver tilrettelangt ud fra forskellige differentieringsparametre; Modalitet, læringsstil og taksonomi. Her er to eksempler på it-baserede produkter, som eleverne har mødt i forløbet:

Snapchat-opgave: Filmiske virkemidler:
https://faktaogfiktion35x.blogspot.dk/2017/11/snapchat-opgave-om-filmiske-virkemidler.html

Afsluttende og evaluerende blog-opgave: Youtube og blog



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Blog - del 3: Vurdering og diskussion af løsning på min problemstilling

Blog - del 1: Kontekst og læringsteoretisk problemstilling