Blog - del 2: Det konkrete forløb og mine praktiske it-baserede produkter
Hvordan kan jeg så
sammensætte er forløb, der i højere grad tilgodeser ordblinde og læsesvage
elever? Hvis jeg vil sammensætte et forløb, der kan rumme de multimodale
løsninger, kræver det en teknologisk løsning, der kan sammenfatte en bred vifte
af digitale teknologier.
Mit it-baserede produkt
består derfor af en undervisningsblog, der skal fungere som opsamling for de forskellige virtuelle ”klasserum” jeg skaber i løbet af det
samlede forløb (Padlet, Youtube, Snapchat og googledrive).
Jeg er administrator for bloggen og uploader i samarbejde med eleverne referater af hver lektion. Dvs. i starten af hver lektion udpeges to elever, som skal tage referat (billeder, tekst, film, modeller etc.) og sammen med mig som konsulent uploader vi referatet efter endt undervisning. Således har eleverne noter samlet ét sted og kan tage bloggen frem, når de skal læse op på forløbet inden eksamen.
Jeg er administrator for bloggen og uploader i samarbejde med eleverne referater af hver lektion. Dvs. i starten af hver lektion udpeges to elever, som skal tage referat (billeder, tekst, film, modeller etc.) og sammen med mig som konsulent uploader vi referatet efter endt undervisning. Således har eleverne noter samlet ét sted og kan tage bloggen frem, når de skal læse op på forløbet inden eksamen.
Få et overblik over mit
undervisningsforløb: Medieforløb – mellem fakta og fiktion i denne Padlet:
Se undervisningsbloggen her:
Som vist i
e-differentieringsmatrixen er de forskellige opgaver tilrettelangt ud fra
forskellige differentieringsparametre; Modalitet, læringsstil og taksonomi. Her er to eksempler på it-baserede produkter, som eleverne har mødt i forløbet:
Snapchat-opgave: Filmiske virkemidler:
https://faktaogfiktion35x.blogspot.dk/2017/11/snapchat-opgave-om-filmiske-virkemidler.html
Afsluttende og evaluerende blog-opgave: Youtube og blog
Kommentarer
Send en kommentar