Blog - del 1: Kontekst og læringsteoretisk problemstilling
Velkommen til præsentation af mit undervisningsforløb Mit er Maria Hoegh, og jeg er ansat på Handelsskolen KNord i Lyngby, hvor jeg underviser handelsskoleelever på EUX Merkantil i USF Kontor, Spansk C og Dansk A. Dansk A udgør den primære del af mit arbejde. Kontekst Mit fokus vil være klassen 35X, der består af 15 ordblinde og meget læsesvage elever samt 14 ikke-ordblinde elever i alderen 16-18 år. Jeg underviser klassen i Dansk A – 5 lektioner om ugen. De fleste er screenet ordblinde inden deres start på KNord og har derfor på godt og på ondt et meget højt selverkendelsesniveau mht. danskfaglige evner, pga. nederlag og erfaring fra folkeskolen. Det betyder, at flere elever synes at have opgivet på forhånd og mange forventer ikke at bestå Dansk A. Årsagen til de udfordringer jeg møder kan sige at udspringe af disse forhold: Mange er ikke bogligt stærke og er derfor ikke erklæret studieparate til en gymnasial uddannelse. Der er ikke et krav om en egnethedserklæring for
Kommentarer
Send en kommentar